onsdag 4. desember 2013

Snødagen 4.desember

I natt har det vært mye vær her i nord.
Min kjære skulle egentlig vært på jobbreise fra i går tidlig til seint idag, men ble syk og ble hjemme, mer eller mindre sengeliggende.

I dag tidlig før jeg skulle kjøre til barnehage og jobb skulle jeg slippe ut hunden litt. Tenkte jeg tar ytterdøra i stedet for verandadøra på grunn av snømengdene på verandaen. Men det var rikelig med snø der óg og jeg konkluderte med at her trenges snøfreser.
Jeg gikk inn for å spørre min kjære, som enda lå på grunn av den dårlige formen, om hvordan jeg starter snøfresen. Han spurte om jeg virkelig trengte det. Hvorpå jeg tvert svarte "JA".

Jeg klarte ikke få start på snøfreseren. Til mitt forsvar klarte ikke min kjære heller det når han kom luskende ut.
Her måtte det rå muskelkraft til. Min kjære spaserte bort til naboen for å spørre om traktorhjelp mens jeg begynte med snøskufla.
Ingen traktor, men min kjære kom og overtok. Jeg hadde stort behov for en dusj før jobb.
Avgårde til barnehage og jobb over en time forsinket.

I lunsjen min på jobb er mitt høydepunkt fremdeles kalenderpakken.
Pakke nummer fire skulte et nøste Sterk fra Du store alpakka i en helt nydelig blåfarge.




Jeg er egentlig litt spent på om det kommer flere slike nøster. I mellomtiden får jeg tenke på hva det kan bli til om ett, to eller kanskje tre eller ti nøster.....

Jeg har ikke prøvd dette garnet så det gleder jeg meg også til, kjennes virkelig deilig ut iallefall.

- Posted using BlogPress from my iPad

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar