torsdag 12. desember 2013

Julekalender over flere dager

Jeg vil kort vise frem de siste dagers kalenderpakker og forteller også litt om mine dager frem mot jul.

Søndag 8.desember var det nok et flott lilla stjernelys, jeg tenker det blir samlet på et flott fat og brent nærmere julaften.



Mandag 9.desember også denne dagen hadde jeg pakken med til jobb.
Mange flotte maskemarkører, eller pinnemerker, eller hva det egentlig heter. Flotte var de og de blir garantert mye brukt.



Tirsdag 10.desember - dagen begynte med dårlig mage og jeg konkluderte fort med å bli hjemme fra jobb. Siden min kjære også var syk; krystallsyken, og hjemme fra jobb bestemte vi at arvingene også kunne være hjemme.
"Kjekt å ha noen hjemme til å hente vann" sa hun i barnehagen når jeg ringte og ga beskjed om at barna ble hjemme da foreldrene er syke.
"Langt på dag" var jeg i mye bedre form, virket som jeg var ferdig m oppkast og diaré. Og tanken fløy til dagens kalenderpakke som trolig ventet på å bli åpnet. Et lite hefte med mye spennende barnemønster skjulte det seg i den flate pakken. Jeg tenkte raskt på det som inspirasjon, om ikke direkte mønsterbruk. Mønstrene gikk til 4 år, så jeg trenger noen nye små å strikke til..... Hvem melder seg?? *kniiiis*


Etter å ha postet status på Facebook; "En av mine kjære naboa som har ei flaske cola å avse til en syk skrott?" kom nærmeste nabo med en "share a Coke with Deg" til meg. Det hjalp på magen og ikke minst humøret. Samtidig kommenterte en annen nabo at ho skulle på kiosken senere og kunne ta med og selvfølgelig bringe til døra. Jeg har så gode naboer!! Har dere det?

Onsdag 11.desember - en liten rund pakke idag. Denne lurte jeg voldsomt på hva kunne være.
Etter inntatt mat i lunsjen klarte jeg ikke holde meg lenger og måtte åpne. En søt ugle, noe av det søteste jeg har sett iallefall. Ikke bare ugle, men ugle med lip balm mint. Genialt!!



Torsdag 12.desember og altså endelig dagen idag.... Jeg begynte på dette innlegget i går og trudde jeg skulle klare få det ferdig før idag ble omme, men tiden gikk og øynene gled igjen. Derfor kommer også dagens pakke i dette innlegget.
Mye å gjøre på jobb og det endte med en liten pause sent på dagen for meg selv på kontoret. En stor lang pakke denne dagen. Spennende!!
Inni pakken dukket det først frem to poser te, videre inn i mere papir et kubbelys 100% ren stearin.
Her avbildet sammen med en av dagens lokalaviser.



Det var jo flere dager jo... Nu over til, eller tilbake til pinnene og bundingen. Ha en fin dag!


- Posted using BlogPress from my iPad

1 kommentar:

  1. Godt å høre dere er bedre. Jeg så det var til litt for små barn i det heftet, men jeg tenkte at med tykkere garn og tykkere pinner kan du kanskje lage noe til dine egne? Eller vente på at noen i familien/vennekretsen får små, hehe.

    SvarSlett