lørdag 14. februar 2015

Nok en bloggepause

Har nu hatt en mer eller mindre ønsket (evt. uønsket) bloggepause.
Omtrent i den tiden i sommer når mine to siste innlegg er fra, ordnet jeg meg instagram-konto. Jeg har postet en del der og trives godt med instagram, selv om det bare er nok en tidssluker.
Bloggen ønsker jeg å klare beholde og har egentlig lenge hatt litt dårlig samvittighet for at bloggen min ikke har vært høyere prioritert.

En liten mikroskopisk oppdatering;

Den langarma jakken trur jeg at jeg strikket når lillemor var liten, og hun er snart 7 år. Det manglet bare ca 4-5 cm montering i ene ermet og festing av noen tråder, ja pluss sy på knapper.
Den korterma er til ei vennines datter, den er strikket i Hillesvåg kamgarn etter Drops-mønster. Den har ligget ferdig siden ei stund før jul, manglet bare sy i to knapper.







Før jul var lillemor i en trippel bursdagsfeiring. Det var tre klassevenner som feiret sammen, ei jente og to gutter. Jeg bestemte meg tidlig for å strikke votter til de alle tre.
Jenta fikk røde og hvite votter med gutt og jente på, de er strikket i Heilo.
Den ene gutten fikk grønne votter med vinrød firfisle på. Også disse strikket i Heilo.
Den siste gutten, som er nabogutten vår, fikk spiderman-votter strikket i Falk. Jeg rakk ikke feste alle trådene på disse før de måtte pakkes inn så jeg sto klar med nål når de ble pakket opp. Ble ferdig med trådfesting før bursdagsfeiringen var over.







I jula var vi på ferie i syden, nærmere bestemt Puerto Rico, Gran Canaria. Vi skulle være 14 personer samlet der i jula; mamma og pappa og alle søstrene mine med sine familier. Dessverre manglet ene søsteren min med sine to små og mannen, de ble forhindret å komme på grunn av sykdom.
Vi fikk oppleve masse spennende de tre ukene vi var der, dyrepark, kjøring til små søte landsbyer og andre spennende og fine ting. Noen bilder fra ferien kan sees på min Instagram.

For tiden har jeg babyklær på pinnene. Når man får helt nye, små naboer må man jo ta pinnene fatt. Bildet av disse får komme senere siden jeg ikke er helt ferdige med de enda.


- Posted using BlogPress from my iPad

1 kommentar: